Becoming an au pair in Spain.

Toch niet geplaatst?

¡Ola!

Jeetje wat heb ik het druk gehad deze week, maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdg gewerkt bij Dolcis! Woensdag moest ik naar Venray toe, om deel te nemen aan de voorbereidings workshop, die erg leuk en gezellig was met alle andere au pairs. Ook is het leuk om te horen waar iedereen heen gaat. Ik stapte eerst op de trein richting Woerden, hier stapte ik uit om vervolgens met Laura(een andere au pair) samen naar Venray te rijden. Laura, als je dit leest nogmaals bedankt! :) Het was nog een flinke tocht, maar we zijn er veilig aangekomen! Eenmaal aangekomen gingen we bij andere meiden zitten die aan een picknick tafel zaten, het was lekker weer dus dat was prima. Het werd steeds gezelliger want er kwamen steeds meer meiden bij! Ondertussen wisten we allemaal al wie wie was en waar wie naartoe wilden. De workshop begon om twee uur en we waren ruim optijd. Toen de workshop begon, deden we eerst een voorstelronde. Wie je bent, waar je heen wilt en waarom je hebt gekozen voor het au pair programma. Dit duurde wel even want we waren met 20 meiden ongeveer. Na het voorstellen gingen we een soort spel doen, per groep kreeg je een term en daarbij moest je drie positieve en drie negatieve punten beschrijven. Hiern hadden we het nog over een aantal andere belangrijke dingen, zoals de verzekering etc. Na afloop kregen wij een kookboek:'Koken met kinderen' Waarschijnlijk om de kookskills een beetje op te krikken haha. Ik zat al met een paar meiden in een groepsapp, Laura, Iris en Marleen. We hadden ook al bedacht om met zijn 4e uit eten te gaan, Laura kon helaas niet mee maar dat halen we in! Ik ben met Marleen en Iris mee gereden naar Den Bosch om daar gezellig uit eten te gaan wat echt heel gezellig was! (Marleen en Iris, bedankt voor het meerijden! :)) Vanaf daar ben ik naar het station gelopen en met de trein terug naar huis gegaan. Het was een hele leuke maar best intensieve dag.

Zoals ik laatst vertelde was ik geplaatst bij een gezin in Igualada, helaas is dit door omstandigheden niet door gegaan. Het gezin was wel heel leuk! Maar achteraf gezien was he verstandiger om verder t zoeken naar een gezin die nog beter bij mij past. Op de dag van de voorbereidings workshop, kreeg ik een mail met als titel: mogelijk gastgezin, ik heb de mail meteen geopend en het zag er zo leuk uit! Alleen, alles was in het Spaans... En ik spreek geen Spaans. Ik was toch op de voorbereidings workshop, dus heb meteen met iemand van de organisatie een gesprek gehad, die heeft een mail gestuurd naar de partner organisatie en dit gezin spreek dus toch Engels, tegen de kinderen moet ik Engels spreken om hun Engels te verbeteren, dat is mooi want zo word ook mijn Engels weer beter. Dit gezin woont in Castellón, dit ligt dichtbij Valenica, en vanavond heb ik een skype gesprek met dit gezin! Mijn maybe hostmum, vroeg aan haar voorheengaande au pairs of ze mij een mail wilde sturen wat echt helemaal super is! Zo heb ik contact gehad met Corina, een meisje uit Duitsland. Zij vertelde mij over haar avonturen en haar tijd die ze had in Spanje. Dat helpt enorm als je heel veel twijfelt etc. Maar goed, vanavond een skype gesprek en kijken hoe het vanaf daar loopt!

¡Adiós!

Sacha

Reacties

Reacties

Petra

Hoi Sascha


Wat spannend allemaal vandaag. Ben heel benieuwd naar je verslag over het gesprek. Goede vragen voor bereiden zodat je meer over het gezin te weten kan komen en ook wat er van jouw wordt verwacht. Succes

Sacha

Zeker weten Petra! Ben heel erg benieuwd hoe het gesprek verloopt. Ga ik zeker doen! Dankje wel! ????

Petra

Hoi

Hoe is het gesprek gegaan?
Ben wel benieuwd.

Groetjes Petra

Sacha

Hoi Petra! Het gesprek ging ontzettend goed! Voelde mij meteen welkom en we hadden meteen een 'echt' gesprek. We hadden het vooral over de verschillen van Nederland en Spanje. Vooral over het weer haha! Donderdag heb ik weer een skype gesprek met dit gezin, maar dan zijn de kinderen en de vader er ook bij!

Petra

Hoi

Fijn dat je gesprek goed ging. Ben benieuwd hoe je donderdag het gesprek hebt met de hele familie. Weet je al wat van de leeftijden?

Groetjes Petra

Sacha

Hoi Petra, de kinderen hebben een leeftijdvan 5 en 8 jaar. De jongste is een meisje en de oudste is een jongen. Het gesprek verliep zo goed! Ik ga erheen. De exacte datum is nog niet bekend maar het zal rond 16 augustus zijn.

Petra

Leuke leeftijden. Ik hoop dat je het erg leuk gaat vinden. Augustus is all bijna veel plezier met de voorbereidingen. Liefs van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active